Consells per evitar problemes en el servei d’aigua per les baixes temperatures
Davant l'episodi de baixes temperatures que estem vivint aquests dies a Olesa de Montserrat, des de la Comunitat Minera Olesana et donem alguns consells per tal d’evitar patir problemes en el subministrament d’aigua.
- En primer lloc, cal renir en compte que les avaries més freqüents es produeixen en les canonades i instal·lacions particulars, en els muntants o tubs que van des del comptador fins a cada habitatge particular, en les derivacions individuals (escomeses) i en els comptadors. De fet, un dels punts més sensibles que poden patir congelació són els muntants, les aixetes de pas i els comptadors, especialment si es troben ubicats dins d'un armari a la façana, a la vorera, o (en casos provisionals) a la intempèrie. En tots aquests casos, és important protegir tot el conjunt omplint l’armari amb material tèrmic aïllant, fibra de vidre, llana de roca o cartons. Es pot actuar de la mateixa manera sobre qualsevol altre tram de canonada d’aigua que estigui a la intempèrie.
- En cas d’avaria o fuita en la instal·lació interior, cal tancar la clau de pas de la instal·lació i avisar a un instal·lador autoritzat perquè solucioni el problema. Si no coneixeu on està situada l’esmentada clau de pas, truqueu a la Comunitat Minera Olesana al telèfon 93 778 18 99 en hores d’oficina, o al telèfon d'atenció 24h 93 778 02 95 i vindrem a tancar l'entrada d'aigua.
- A les nits i durant les hores de temperatures més baixes i de menys consum, recomanem deixar un rajolí d’aigua a les aixetes que siguin susceptibles de glaçar-se. Si s'acumula en un recipient, es pot reutilitzar. També aconsellem tancar la clau de pas de l’aigua si no es viu a la casa.
- En cas de quedar-se sense subministrament per congelació del comptador o d’algun tram de canonada, es pot desglaçar amb un assecador d’aire calent: mai amb aigua calenta. També es pot esperar que les temperatures es recuperin per sobre els 0°C i es desglaci la instal·lació.
A tot això, et recordem que, en cas de detectar una avaria o fuita a la instal·lació exterior, pots trucar al telèfon d'atenció 24 hores (93 778 02 95) o bé al telèfon de la cooperativa en horari d'oficines (93 778 18 99) i actuarem per solucionar l’anomalia produïda.
Agraïm a tots els usuaris l’aplicació d’aquestes recomanacions que sens dubte repercutiran en benefici de tots per tal de mantenir la qualitat de servei.