pexels pixabay 301568
Consells per evitar problemes en el servei d’aigua per les baixes temperatures
11/01/2021

Davant l'episodi de baixes temperatures que estem vivint aquests dies a Olesa de Montserrat, des de la Comunitat Minera Olesana et donem alguns consells per tal d’evitar patir problemes en el subministrament d’aigua.

  1. En primer lloc, cal renir en compte que les avaries més freqüents es produeixen en les canonades i instal·lacions particulars, en els muntants o tubs que van des del comptador fins a cada habitatge particular, en les derivacions individuals (escomeses) i en els comptadors. De fet, un dels punts més sensibles que poden patir congelació són els muntants, les aixetes de pas i els comptadors, especialment si es troben ubicats dins d'un armari a la façana, a la vorera, o (en casos provisionals) a la intempèrie. En tots aquests casos, és important protegir tot el conjunt omplint l’armari amb material tèrmic aïllant, fibra de vidre, llana de roca o cartons. Es pot actuar de la mateixa manera sobre qualsevol altre tram de canonada d’aigua que estigui a la intempèrie.
  2. En cas d’avaria o fuita en la instal·lació interior, cal tancar la clau de pas de la instal·lació i avisar a un instal·lador autoritzat perquè solucioni el problema. Si no coneixeu on està situada l’esmentada clau de pas, truqueu a la Comunitat Minera Olesana al telèfon 93 778 18 99 en hores d’oficina, o al telèfon d'atenció 24h 93 778 02 95 i vindrem a tancar l'entrada d'aigua.
  3. A les nits i durant les hores de temperatures més baixes i de menys consum, recomanem deixar un rajolí d’aigua a les aixetes que siguin susceptibles de glaçar-se. Si s'acumula en un recipient, es pot reutilitzar. També aconsellem tancar la clau de pas de l’aigua si no es viu a la casa.
  4. En cas de quedar-se sense subministrament per congelació del comptador o d’algun tram de canonada, es pot desglaçar amb un assecador d’aire calent: mai amb aigua calenta. També es pot esperar que les temperatures es recuperin per sobre els 0°C i es desglaci la instal·lació.

A tot això, et recordem que, en cas de detectar una avaria o fuita a la instal·lació exterior, pots trucar al telèfon d'atenció 24 hores (93 778 02 95) o bé al telèfon de la cooperativa en horari d'oficines (93 778 18 99)  i actuarem per solucionar l’anomalia produïda.

Agraïm a tots els usuaris l’aplicació d’aquestes recomanacions que sens dubte repercutiran en benefici de tots per tal de mantenir la qualitat de servei.

 

COMPARTEIX
Escriure un comentari
* Camps obligatoris
 
Oficina Virtual
Companyia
Companyia
La Comunitat Minera Olesana és una Societat fundada l’any 1868 per un grup d’Olesans esperonats pel modernisme...
 
 
Contacte 
Contacte
Contacte
Us animem a fer-nos arribar el seu suggeriment, reclamació o queixa a fí i a efecte de poder oferir-vos un servei més eficaç i de qualitat
Instal·lacions 
Mapainstal·lacions
 
 
 
Consells d'ús d'aigua 
 
 
 
Newsletter
Vols rebre l'actualitat de la Comunitat Minera Olesana al teu correu? Subscriu-te i et mantindrem informat.