Logo CMO Negatiu
Comunicat. Reelecció i finalització dels mandats del Consell Rector
11/02/2024

Davant de les informacions que han recollit alguns mitjans de comunicació locals i que s'han difós a les xarxes socials en relació amb la caducitat del mandat de membres del Consell Rector, la Comunitat Minera Olesana vol aclarir que els Estatuts de la cooperativa no limiten el temps que poden ser reelegits consecutivament els socis i sòcies que es presentin al Consell Rector.

I per un altre costat, la Llei de Cooperatives diu:

La llei de Cooperatives 12/2015 de 9 de juliol.
Article 56.- Vigència dels càrrecs, efectes i representació,

Punt 1. Els membres del consell rector són elegits per l'assemblea general per un període de cinc anys, pel procediment que fixen els estatuts socials, i poden ésser reelegits consecutivament una sola vegada, llevat que l'assemblea general en decideixi la reelecció per més períodes.

Punt 3.- Encara que hagi finit el període per al qual van ésser elegits. Els membres del consell rector, continuen exercint el càrrec provisionalment fins se'n produeixi, la renovació a l'assemblea general següent.

La Llei és del 2015 (dos períodes de cinc anys) per tant, fins a l'any 2025 no té cap incidència amb els membres del Consell rector. La Llei també diu que serà l'Assemblea qui decideix la reelecció per més períodes.

Per un altre costat quan finalitza el mandat d'un càrrec, sigui per venciment del termini o per altres motius, com la dimissió o la remoció, la cessació d'aquest càrrec no implica la cessació automàtica de la persona en la seva funció representativa. Això significa que, fins que no es designi un nou membre per ocupar el càrrec vacant, la persona cessant continua exercint les funcions de representació.

El Consell Rector

Escriure un comentari
* Camps obligatoris

Oficina Virtual
Companyia
La Comunitat Minera Olesana és una Societat fundada l’any 1868 per un grup d’Olesans esperonats pel modernisme...

Contacte
Us animem a fer-nos arribar el seu suggeriment, reclamació o queixa a fí i a efecte de poder oferir-vos un servei més eficaç i de qualitat
Instal·lacions
Mapainstal·lacions

Consells d'ús d'aigua

Newsletter
Vols rebre l'actualitat de la Comunitat Minera Olesana al teu correu? Subscriu-te i et mantindrem informat.